Általános Szerződési Feltételek
1. A szolgáltató
Gazdaságos Otthon Kft.
Székhely és számlázási cím: H-2423 Daruszentmiklós külterület 0494/56 hrsz.
Iroda és bemutató terem: H-2330, Dunaharaszti, Bánki Donát utca 8.
Bankszámla szám HUF: 11720049-21452189-00000000 (OTP Bank)
Adószám: 25904729-2-07
EU Adószám: HU25904729
Cégjegyzékszám: Cg. 07-09-031733
Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága,
Telefonszám, email cím: +36 20 346 1926, info@klimatik.hu
Weboldalak: www.klimatik.hu, www.gazdasagosotthon.hu, shop.gazdasagosotthon.hu
Tárhelyszolgáltató:
Cégnév: ShopRenter.hu Kft
Adószám: 23174108-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-020636
E-mail: info@shoprenter.hu
Telefon: +36-1 234 5011
Székhelye: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
2. A Vásárló
Vásárló: aki a Szolgáltatótól az internetes oldalain megjelölt szolgáltatásokat, termékeket megrendeli, illetve megvásárolja. A megrendelés a Webáruház oldalain megjelölt módon és feltételek szerint adható le. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bizonyos kedvezményeket kizárólag az interneten keresztül megrendelő Vásárlói részére biztosítson.
3. A szerződés nyelve, tárgya, létrejötte.
Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása és hatálya
A Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződés írásban megkötöttnek minősül, melynek nyelve a magyar. Külön nem kerül iktatásra és nem visszakereshető, azonban az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató honlapján bármikor újra elérhetőek. A Szolgáltató és a Vásárló között létrejövő szerződés tárgyát Webáruház internetes oldalain megjelölt szolgáltatások, termékek (áruk) képezik. A termékek lényeges tulajdonságait és jellemzőit az egyes termékeknél Webáruházunk minden esetben feltünteti. Az áru megrendelése a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül. A szerződés a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásának megérkezésével jön létre. A szerződés létrejöttének további lényeges előfeltétele a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeinek elfogadása.
A Webáruház internetes oldalain történő megrendelés az Általános Szerződési Feltételek elfogadásának minősül. Az egyedi elbírálásban részesült, nem webáruházon keresztül rendelő Vásárlók a Szolgáltató előzetes tájékoztatását követően, a rendelési szándék megerősítésével fogadják el az Általános Szerződési Feltételeket.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek és annak mindenkori módosítása – az előzetes figyelemfelhívó tájékoztatást követően – a közzétételkor lép hatályba. Az Általános Szerződési Feltételek mindaddig hatályban maradnak, amíg a Szolgáltató a webáruház-szolgáltatást biztosítja. A megkötött szerződésekre a megkötésükkor hatályos Általános Szerződési Feltételeket kell alkalmazni.
Viszonteladók, állandó partnerek, projekt rendelések (a továbbiakban: kiemelt ügyfelek) esetében egyedi megállapodás alapján lehetőség van a jelen általános szerződési feltételektől eltérő, egyedi feltételek biztosítására. Ha a kiemelt ügyfelekkel kötött egyedi megállapodás valamely rendelkezése eltér az Általános Szerződési Feltétel bármely rendelkezésétől, az egyedi megállapodásban rögzített rendelkezés irányadó.
A Polgári Törvénykönyv alapján fogyasztónak minősülő Vásárlóinkat megillető speciális jogosultságok tekintetében a mindenkor hatályos fogyasztóvédelmi előírások irányadók. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében a Vásárló akkor minősül fogyasztónak, ha a terméket a szakmáján, önálló foglalkozásán vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy rendeli, illetve vásárolja meg. A gazdálkodó szervezetek, beleértve az egyéni vállalkozókat is, a törvényi szabályozás értelmében nem minősülnek fogyasztónak, ezért a fogyasztókat megillető speciális jogosultságok nem illetik meg őket, illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződéshez kapcsolódó speciális rendelkezések (pl. a 10. § szerinti elállási jog és a fogyasztókra vonatkozó kedvezőbb jótállási és szavatossági feltételek) a gazdálkodó szervezetekre nem vonatkoznak. Esetükben az általános szabályok irányadók.
Az Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások irányadóak.
4. A vásárlás menete
A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:
- már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
- új vásárlóként akar regisztrálni
- esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:
- Házhozszállítás (futárszolgálattal)
- Saját kiszállítás
- Személyes átvétel ügyfélszolgálatunkon (előre egyeztetett időpontban)
Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:
- banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktíváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel)
- bankkártyás fizetés - (telephelyünkön, személyes átvétel esetén)
- készpénz - (telephelyünkön, személyes átvétel esetén, maximális összeg 100 000 Ft)
Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.
5. A termékek tulajdonjogának fenntartása
A Szolgáltató a megrendelt áruk tulajdonjogát a vételár teljes kiegyenlítéséig fenntartja. A Vásárló a teljes vételár kifizetésének időpontjáig az áru tulajdonjogát nem adhatja tovább harmadik személynek, azt bérbe nem adhatja, illetve nem terhelheti meg.
6. Árak és fizetési feltételek
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
7. Szállítás
A megrendelt termékek kiszállítása a Szolgáltatóval szerződött futárszolgálattal(tokkal) történik, a vásárló által megadott címre. A megrendelt áru értékbiztosítása a szállító cég feltételei szerint történik, az értékbiztosítás tekintetében a Szolgáltató a szállítóval azonos felelősséget vállal. A küldemény sértetlenségét érintő reklamációt csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a kézbesítéskor a csomag átvételét annak sérülése miatt a Vásárló megtagadta, és erről a kézbesítővel jegyzőkönyvet vetetett fel.
A szállítás díját a Webáruház oldalán közzétett Díjszabás tartalmazza. A szállítás pontos ára minden egyes pénztár és/vagy a kosár oldalon fel van tüntetve, ez termékenként eltérő lehet. A Nettó 250 000 Ft feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes, kivéve ha a rendelésben 3 m-nél hosszabb csövek szerepelnek. A Szolgáltató a termékek sokrétűsége miatt minden esetben egyedi szállítási költséget álapíthat meg, de ezt a megrendelővel köteles a megrendelés kifizetése előtt közölni.
Az oldalon feltüntetett, illetve egyéb formában jelzett szállítási határidő minden esetben várható szállítási időt jelent. A kiszállítás tényleges időpontja szerződéses partnereinktől függ, ezért az előzetesen, tájékoztató jelleggel jelzett szállítási határidőtől való eltérésért semmilyen felelősséget nem tudunk vállalni.
A sikertelen kiszállítás költségei – amennyiben a kiszállítás a Vásárlónak felróható okból hiúsult meg – a Vásárlót terhelik. A másodszori kiszállításra kizárólag az áru ellenértékének és a sikertelen kiszállítás költségeinek előre történő átutalása esetén kerül sor. Amennyiben az újbóli kiszállításra a fenti rendelkezés miatt nem kerül sor, a Szolgáltató a megrendelést érvénytelennek nyilvánítja és törli.
A megrendelt terméket – az Ügyfél előzetes jelzés alapján – személyesen is átveheti a Szolgáltató bemutató termében:
H-2330 Dunaharaszti, Bánki Donát utca 8..
8. Fizetési módok és számlázás
Az adott termékre vonatkozóan fizetési módokat a pénztárban választhatja ki a vevő. A fizetési módok egyes termékek esetében eltérőek lehetnek.
Alapesetben a Vásárló a vásárolt áruk és szolgáltatások ellenértékét banki utalással a megrendelés feladásakor teljesíti. Banki átutalás esetén a megrendelést kizárólag a vételár beérkezését követően igazoljuk vissza.
Az áru átvételével egyidejűleg történő fizetés esetén az áruk ellenértékét a Szolgáltató veszi át készpénzben.
Az áru átvételét követő, halasztott kifizetésre csak kiemelt ügyfeleinknek van lehetősége egyedi megállapodás alapján, az egyedi megállapodásban meghatározott feltételek szerint. Fizetési késedelem esetén a Polgári Törvénykönyv szerinti törvényes mértékű késedelmi kamatot számítjuk fel!
A Vásárló az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával hozzájárul, hogy a Szolgáltató a számláját elektronikus úton is kibocsáthassa és továbbíthassa a Vásárló részére az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (“ÁFA törvény”) 259. § 5. pontjában, illetve 175. § (2) bekezdés a) pontjában meghatározottak szerint. A szolgáltató az elektronikus számla és az abban foglalt adattartalom sértetlenségéről és eredetisége hitelességének biztosításáról az ÁFA törvény 175. §-ában előírtak szerint gondoskodik.
A Szolgáltató a Vásárló által választott fizetési mód igénybevételéért az általa viselt költséget meghaladóan díjat nem számít fel.
Bankkártyás fizetés esetén, a Webáruházunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemelte tett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán.
Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
Kérjük, készítse elő kártyáját! A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:
Kártyaszám (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám.
Lejárati dátum (A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám.)
Érvényesítési kód (A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye {CVV2, vagy CVC2}. Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni!)
Áruházunkban az alábbi kártyatípusokkal fizethet:
MasterCard (dombornyomott)
Visa (dombornyomott)
American Express(dombornyomott)
Electron(nem dombornyomott)
Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
Maestro Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az Ön kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!
Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az OTP Bank bevezette a Verified by Visa/MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást. A szolgáltatás lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.
Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy Ön azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A webáruház átirányítja Önt az OTP oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése.
Amennyiben az Ön bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és Ön ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik.
Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja Önt a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, Ön értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a webáruházi felületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.
9. Jótállás és szavatosság
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a Szolgáltató a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet mellékletében felsorolt új, tartós fogyasztási cikkekre a jogszabályban előírt egy éves jótállást biztosítja, a (2013. évi V. törvény) Polgári Törvénykönyv és a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet feltételei szerint. Ha a gyártó a termékekre a jogszabályban előírtnál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a Szolgáltató is a gyártó feltételeivel azonos kedvezőbb jótállási feltételeket biztosítja a Vásárló részére. A jótállási határidő az áru átadásának napjával kezdődik.
Termékeinkre a (2013. évi V. törvény) Polgári Törvénykönyvben előírtak szerinti szavatossággal tartozunk. Szavatossági igényt abban az esetben érvényesíthet a vásárló, ha a szolgáltatott áru a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Ha a vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Vásárló kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, mint az, hogy igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban a Vásárló a fentieken kívül azt is köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A Vásárló a jelen szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
A fogyasztói szavatossági és jótállási igények intézése során a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szabályai szerint járunk el. Szavatossági és jótállási igény érvényesítése esetén a Vásárló választása szerint elsősorban – választása szerint a Polgári Törvénykönyv foglaltaknak megfelelően – kijavítást és kicserélést követelhet kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét viselni köteles kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
Beszerelést követően termék sérülésről szóló hibabejelentést, a visszaélések elkerülése miatt, nem tudunk elfogadni. Kérjük, hogy a kiszállítást követően azonnal vizsgálják meg az átvett terméket. Amennyiben ennek során mennyiségi vagy minőségi hibát észlelnek azt írásban jelezzék.
A meghibásodások és balesetek elkerülése érdekében kérjük továbbá, hogy a termékek beszerelését kizárólag képzett szakember végezze. A szakszerűtlen beszerelésből (összeszerelésből) eredő károkért (amennyiben azt nem a Szolgáltató végezte), a Szolgáltató kizárólag abban az esetben felel, ha a szakszerűtlen beszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Alkatrész jellegű termékek esetén semmilyen felelősséget nem tudunk vállalni.
A jótállásra és a szavatosságra vonatkozó tájékoztató ide kattintva érhető el.
A Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót, hogy a szavatossági vagy jótállási igényének bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
A Szolgáltató a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően és a hibásnak vélt termék valamint az eset összes körülményeinek megvizsgálását követően hozza meg döntését a Vásárló által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről. Amennyiben a Vásárló a Szolgáltató döntésével nem ért egyet lehetősége van arra, hogy a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület eljárását kezdeményezze. A döntés elleni panasz benyújtásával és a Békéltető Testület eljárásával kapcsolatos további információk a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján (www.nfh.hu) érhetők el.
A Pest Megyei Békéltető Testület elérhetőségei a következők:
Cím:
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Ügyfélfogadási idő
Hétfő Nincs félfogadás
Kedd 9.00 – 14.00
Szerda 9.00 – 14.00
Csütörtök 9.00 – 14.00
Péntek Nincs félfogadás
Tanácsadás
Hétfő Nincs félfogadás
Kedd 9.00 – 15.00
Szerda 9.00 – 15.00
Csütörtök 9.00 – 15.00
Péntek Nincs félfogadás
Elérhetőségek
Telefon/Fax: (+36-1) 269-0703
(+36-1) 784-3076
(+36-1) 784-3149
E-mail cím pmbekelteto@pmkik.hu
Levelezési cím:
Pest Megyei Békéltető Testület
1364 Budapest, Pf.: 81
10. Elállási jog
Ha a Vásárló olyan természetes személy, aki az árut önálló foglalkozása vagy üzleti körén kívül eljárása során rendeli, illetve vásárolja meg (azaz a Polgári Törvénykönyről szóló 2013. évi V. törvény értelmében fogyasztónak minősül), az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül a szerződéstől indoklás nélkül elállhat. Írásban történő elállás esetén elegendő csak az elállási nyilatkozatot (az erre vonatkozó iratminta ide kattintva található) elküldeni a Szolgáltatónak 14 napon belül. Az elállási jog gyakorlására a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendeletben foglaltak szerint kerülhet sor. A Vásárló tehát az elállási jogát termék adásvételére irányuló szerződés esetén:
a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek, több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
A Szolgáltató a Vásárló elállása esetén köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. A Szolgáltató a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján azonban a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, amelyből eredően a Vásárlót természetesen semmiféle többletdíj nem terheli.
Ha a Vásárló úgy dönt, hogy a fenti határidőn belül eláll a távollévők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Vásárló köteles viselni a termék visszaküldésének közvetlen költségét! Jelen esetben – vagyis a távollévők között kötött szerződés esetén – a termék postai küldeményként nem küldhető vissza! A Vásárló felelős a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért! A Vásárló viseli tehát – és így a szolgáltató követelheti – az áruban a fenti mértéket meghaladó használat miatt keletkezett sérülésből eredő károkat. Kérjük ezért, hogy fokozottan vigyázzanak az áru sértetlenségére! Elállás esetén a kedvezmények visszavonhatók, ha az elállás következtében nem teljesülnek a kedvezmények igénybevételéhez szükséges feltételek.
A fenti elállási jog kizárólag a Polgári Törvénykönyről szóló törvény értelmében fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg. A fent megjelölt 14 napos határidőn túl az elállási jog gyakorlását nem tudjuk biztosítani.
Az elállási jogra vonatkozó tájékoztató ide kattintva érhető el.
11. Hulladékkezelés
A Vásárló jelezheti, hogy élni kíván a 197/2014. (VIII. 1.), az elektromos és elektronikus berendezésekkel kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységet szabályozó kormányrendelet által biztosított használt termék leadási jogával. A szolgáltató a jogszabály által meghatározott mértékű kedvezményt, a vásárolt azonos típusú termék árából a használt eszköz leadását követően írja jóvá.
12. Adatvédelem
Az internetes felületen történő regisztráció, illetve a megrendelés során a Szolgáltató rögzíti azokat az adatokat, amelyek a Vásárló azonosításához szükségesek:
magánszemély esetében: név, cím, elérhetőség (a megrendelő és az átvevő személy telefonszáma, email címe)
cég esetében: név, cím, elérhetőség, adószám (a megrendelő cég és az átvevő személy telefonszáma, email címe)
magánszemély és cég esetében is: megrendelés ideje, termék átvevőjének neve/cégneve; teljes szállítási cím, a megrendelés száma, megrendelés összege szállítási díjjal együtt
A Szolgáltató a Vásárló adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.
A megrendelések kiszállítása érdekében a Szolgáltató a következő adatokat bocsátja a kiszállítást végző futárszolgálat rendelkezésére: megrendelés ideje, átvevő neve, cég neve, teljes szállítási cím, a megrendelés összege szállítási díjjal együtt (utánvétes megrendelés esetén), megrendelésszám, a megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége. A kiszállítást végző futárszolgálat ezeket az adatokat köteles szigorúan bizalmasan kezelni, és a kézbesítés után azokat a Szolgáltató részére visszaszolgáltatni, illetve megsemmisíteni.
Adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek megfelelően járunk el.
Emellett a Szolgáltató magára nézve kötelezőnek ismeri el az 11. § Adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseinek a tartalmát, vagyis a Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásával, az internetes kereskedelmi működtetésével kapcsolatos adatkezelése megfelel a jelen pontban illetve a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek.
A Szolgáltató vállalja, hogy a Vásárlók adatainak kezelését illetve az ezzel kapcsolatos műveleteket úgy hajtja végre, hogy az a vonatkozó jogszabályokba foglalt rendelkezéseknek megfeleljen. A Szolgáltató emellett vállalja, hogy az adatkezelő illetve adatfeldolgozó tevékenysége során az általa kezelt adatmennyiség teljes körű védelme érdekében – a technika mindenkori fejlettségére tekintettel – megtesz minden olyan szükséges intézkedést amely a személyes adatok megfelelő védelmét biztosítja. (pl. adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozása, személyes adatok nyilvánosságra hozatalának megakadályozása stb.)
Jelen adatkezelésre vonatkozó rendelkezés célja, hogy a weboldalon eladásra kínált termékek megrendelése során megadott és a Szolgáltató számára hozzáférhetővé vált személyes adatok és egyéb adatok kezelésére vonatkozó elveket és szabályokat meghatározza. Jelen Nyilatkozat hatálya kizárólag az oldal használatához szükséges, a Szolgáltató rendelkezésére bocsátott adatokra terjed ki, rendelkezései nem vonatkoznak arra az esetre, ha valaki önszántából nyilvánosságra hozza saját személyes adatait vagy azok egy részét az oldalon vagy az oldal közvetítésével. A Vásárló tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve törlését. A Vásárló a személyes adatainak törlését, vagy módosítását, illetve adatkezeléssel kapcsolatos információkat az alábbi módon kérheti: Emailen/Telefonon. A Vásárló kérelmére a Szolgáltató tájékoztatást ad az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. Az Szolgáltató köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában megadni a tájékoztatást. A Vásárló bármikor kérheti adatai helyesbítését, illetve módosítását. Szolgáltató tiszteletben tartja és megóvja a személyes adatokat. A Vásárló adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. A Szolgáltató a Vásárló adatait csak a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja a szerződés fennállásának ideje alatt. A Szolgáltató a Vásárló adatait a 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése alapján 8 évig őrzi meg. Ezen időtartam alatt a Vásárló adatait csak kifejezett kérésre töröljük az adatbázisból.
A Szolgáltató a honlapján lehetőséget biztosít a Vásárló/Látogató számára, hogy az általa vezetett hírlevél listára feliratkozzon. A feliratkozni vágyó Vásárló/Látogató hozzájárulhat, hogy a Szolgáltató a tájékoztató anyagai illetve reklámajánlatai megküldéséhez szükséges személyes adatait kezelje. (Vezetéknév, Keresztnév, email cím) Abban az esetben, ha a Vásárló/Látogató a Szolgáltató által ingyenes nyújtott hírlevél szolgáltatást igénybe veszi és hozzájárul a személy adatai kezeléséhez, de a feliratkozást követő bármely időpontban már nem kívánja a fenti szolgáltatást igénybe venni, indoklás és fizetési kötelezettség nélkül leiratkozhat a Szolgáltató hírlevél listájáról. Ha a Vásárló/Látogató úgy dönt, hogy leiratkozik a hírlevél listáról, a Szolgáltató törli a Vásárló/Látogató vonatkozásában kezelt személyes adatokat és a továbbiakban semmilyen formában sem keresi a Vásárlót/Látogatót.
A Szolgáltató a honlapon alkalmazott cookie-kal kapcsolatban az alábbi információkat hozza a Vásárló tudomására: Webáruházakra jellemző cookie-k az úgynevezett „jelszóval védett munkamenethez használt cookie”, „bevásárlókosárhoz szükséges cookie-k” és „biztonsági cookie-k”, melyeket –egyébként a wwwklimatik.hu honlap is használ és amelyek – használatához nem szükséges előzetes hozzájárulást kérni az érintettektől.
Fentiek mellett a Szolgáltató a 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) rendelkezéseinek megfelelően a következő tájékoztatást adja a Vásárló részére a cookie-k kezelésével kapcsolatban:
Az adatkezelés ténye, a kezelt adatok köre: egyedi azonosítószám, dátumok, időpontok
Az érintettek köre: A weboldalt látogató valamennyi érintett.
Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár” nyilvántartására és a Látogatók nyomon követése.
Az adatkezelés időtartama, az adatok törlésének határideje: Az adatkezelés időtartama a session cookie-k esetén a honlapok látogatásának befejezéséig tart.
Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye: A személyes adatokat az adatkezelő munkatársai kezelhetik, a fenti alapelvek tiszteletben tartásával.
Az érintettek adatkezeléssel kapcsolatos jogainak ismertetése: Az érintettnek lehetőségük van a cookie-kat törölni a böngészők Eszközök/Beállítások menüjében általában az Adatvédelem menüpont beállításai alatt.
Az adatkezelés jogalapja: Az érintettől hozzájárulás nem szükséges, amennyiben a cookie-k használatának kizárólagos célja az elektronikus hírközlő hálózaton keresztül történő közléstovábbítás vagy arra az előfizető vagy felhasználó által kifejezetten kért, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtásához a Szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.
A Szolgáltató nem vállal semmilyen felelősséget a weboldalon elhelyezett, idegen weblapokra irányító linkekről elérhető honlapok tartalmáért illetve adatkezelési magatartásáért.
Ha a Szolgáltató az érintett Vásárló/Látogató adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével Vásárlónak/Látogatónak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
Ha a Szolgáltató az érintett Vásárló/Látogató adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett Vásárló/Látogató személyiségi jogát megsérti, az érintett Vásárló/Látogató a Szolgáltatótól sérelemdíjat követelhet.
Adatvédelemre vonatkozó hazai hatályos jogszabályok:
Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény;
Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI. törvény;
Az 2001.évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról rendelkező törvény;
Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény;
Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII törvény (a továbbiakban: Infotv.
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:
Vásárló a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési név, cím: Gazdaságos Otthon Kft.
Telefonszám: +36203461926
Email cím: info@klimatik.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
Email: ugyfelszolgalat@naih.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
Vagy a területileg illetékes Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
http://www.nfh.hu/magyar/informaciok/elerheto/teruleti
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve: IST-ONLINE Marketing Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 3528, Miskolc Zagyva utca 11
A tárhely-szolgáltató email címe: info@spaceweb.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: https://spaceweb.hu/
13. Szerzői jog
A webáruház honlapjának teljes tartalma szerzői jogvédelem alatt áll. A személyes használat céljából történő letöltéshez, tároláshoz és kinyomtatáshoz a Szolgáltató hozzájárul. A Szogáltató ezen felül kizárólag abban az esetben járul hozzá a Webáruház honlapjának, illetve adatbázisának felhasználásához, amennyiben a felhasználó kizárólag a Szolgáltatótól rendeli meg a Webáruház honlapján feltüntetett termékeket. Ebben az esetben a felhasználáshoz a Szolgáltató előzetes írásos hozzájárulása szükséges, amelyet erre vonatkozó kérelem esetén adunk meg. Egyebekben a Szolgáltató minden szerzői jogot fenntart és semmilyen felhatalmazást nem ad a Webáruház oldalaival kapcsolatban. A Szolgáltató hozzájárulása nélküli felhasználás a szerzői jogok megsértését valósítja meg, ami jogkövetkezményeket von maga után.
14. Vitarendezés
A Szolgáltató és a Vásárló vállalja, hogy a jelen szerződés alapján köztük vitássá váló kérdéseket elsősorban békés módon, egymás között, írásban (emailben), valamint ha szükséges szóbeli egyeztetés és tárgyalás útján igyekeznek elrendezni.